جوایز و دستاوردهای شرکت نیوشا
جوایز و دستاوردهای شرکت نیوشا
۱۳۹۹-۰۱-۲۲
دمنوش آویشن نیوشا
دمنوش مثلثی آویشن – محصول جدید نیوشا
۱۳۹۹-۰۱-۲۲

۲۰ پرسش و پاسخ در پیرامون دمنوش نیوشا

20 پرسش و پاسخ در پیرامون دمنوش نیوشا
۲/۵ - (۲ امتیاز)

آشنایی بیشتر با محصولات نیوشا، از دغدغه های اکثر عزیزان، قبل از خرید نوشیدنی های سلامت نیوشا می باشد، از شما دعوت می کنیم برای مطالعه ۲۰ پرسش و پاسخ در پیرامون دمنوش نیوشا با ما همراه باشید.


۱- محصولات نیوشا برای تولید و فروش چه مجوزهایی دارند؟

تولید محصولات خوراکی و آشامیدنی، تابع قوانین کشوری است که محل تولید محصولات در آنجا قرار دارد. محل تولید و بسته بندی نهایی محصولات نیوشا کشور ایران است و کارخانه نیوشا واقع در شهرک صنعتی نصیرآباد تهران طبق ضوابط قانونی مقرر شده، مجوزهای زیر را اخذ نموده است:

«پروانه بهره برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران»: این پروانه نشانگر قانونی بودن فعالیت شرکت از نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است.

«پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران»: این پروانه نشانگر انطباق محل تولید محصولات شرکت با اصول ایمنی و بهداشتی از نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

«پروانه استاندارد صادره از سازمان ملی استاندارد ایران»: این پروانه مختص «مخلوط‎های چای» نیوشا است و از سوی سازمان ملی استاندارد ایران صادر شده است. این مجوز در گروه محصولات دمنوش‌ها وجود ندارد چراکه سازمان ملی استاندارد ایران هنوز برای دمنوش استانداردی مقرر نکرده است.

کارخانه‌های موادغذایی و آشامیدنی بعد از اینکه مجوزهای مربوط به محل تولید را دریافت کردند باید برای مجوز تولید هر یک از محصولات خود نیز به صورت جداگانه اقدام کنند. در همین راستا، نیوشا برای تک تک محصولات خود، «پروانه بهداشتی ساخت» دریافت کرده است. این پروانه نشانگر انطباق محتویات و فرمولاسیون هر محصول با ضوابط و معیارهای تعریف شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران است.

موارد فوق مجوزهایی هستند که براساس قوانین داخلی، هر شرکتی قبل از شروع فعالیت و تولید محصول، باید آنها را دریافت کند اما برای فعالیت در بازارهای بین المللی، این مجوزها کافی نیستند. در عرصه بین‌المللی، استانداردها و ضوابطی تحت عنوان ایزو (ISO) تعریف شده‌اند؛ شرکت‌هایی که قصد فعالیت بین المللی دارند، باید خود را با این ضوابط و استانداردها منطبق نمایند و توسط شرکت های معتبر و تأیید شده مورد ممیزی و ارزیابی قرار بگیرند. نیوشا موفق به اخذ گواهینامه‌های بین المللی از شرکتTV NORDآلمان شده است که توسط مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران (NACI) و DAkkS آلمان در سطح بین المللی اعتباردهی شده‌اند و از طریق وب‌سایت‌های مراجع صادرکننده قابل پیگیری هستند. این گواهینامه‌ها شامل موارد زیر هستند:

«استاندارد سیستم مدیریت کیفیت(ISO 9001:2015)»: این استاندارد شرکت را موظف می‌کند تا ارتباط مطلوبی بین واحدهای مختلف سازمان ایجاد کند تا از این راه، کیفیت محصولات و خدمات را بالاتر ببرد.

«استاندارد سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی ISO 22000:2005))»: این استاندارد، دستورالعمل‌ها و الزامات مدیریت سلامت و ایمنی محصولات را تعریف کرده است و شرکت موظف است از طریق پیروی از دستورالعمل‌ها و رعایت الزامات تعریف شده، سلامت و کیفیت محصول نهایی ارائه شده را تضمین نماید.

«استاندارد HACCP»: این استاندارد در واقع یکی از الزامات و زیرمجموعه های استانداردISO 22000 است. این استاندارد، نقاط بحرانی و مشکل آفرین در فرایند تولید را شناسایی می‌کند و با پیش‌بینی روش های کنترلی، شرکت را ملزم می‌کند تا محصولات را به شکلی تولید و کنترل کند که کوچکترین خطری برای سلامت مصرف کننده ایجاد نکند.

شماره و نماد این پروانه‌‎ها و مجوزها روی تک تک محصولات درج می‌شوند. ضمن آنکه تصویر این پروانه‌ها در وب‌سایت شرکت قرار داده شده و مشاوران فروش‌ و مصرف کنندگان می‌توانند با رجوع به سایت شرکت، آنها را مشاهده نمایند.

«پروانه کسب بازاریابی شبکه ای»: شرکت پارس نیوشانیک به عنوان نماینده انحصاری توزیع و فروش محصولات نیوشا، مجوز فروش محصولات از طریق شبکه ای از نمایندگان فروش را در سال ۱۳۹۱ از مرکز امور اصناف و بازرگانان کشور اخذ نمود؛ نشان مربوطه در صفحه اصلی وب‌سایت شرکت قابل مشاهده است.

«نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره»: نماد اعتماد الکترونیکی یک نشان دولتی است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وزارت صنعت، معدن و تجارت) صادر می شود و هدف از اعطای آن، اعتماد‌سازی و رسمیت بخشیدن به فعالیت کسب و کار‌های اینترنتی است.


۲- مصرف کنندگان چگونه می‌توانند از مواد تشکیل دهنده هر محصول آگاه شوند؟

روی بسته‌ کلیه محصولات نیوشا، در قسمتی به نام «محتویات»، جزئیات مواد و اجزاء تشکیل دهنده آن محصول اعلام شده است.


۳- آیا امکان تهیه محصولات نیوشا از فروشگاه‌ها برای مشتریان وجود دارد؟ خرید مستقیم محصولات از طریق وب‌سایت شرکت چطور؟

برای نتیجه‌گیری مطلوب، هر فرد باید محصولات را متناسب با نیاز و مزاج خود مصرف کند. نیوشا معتقد است برای بالا بردن ضریب تأثیر محصولات، آنها باید براساس وضعیت جسمی و سبک زندگی خاص هر فرد، مصرف شوند و به همین علت، این شرکت برای فروش محصولات از روش فروش مستقیم چندسطحی استفاده می‌کند. مهمترین ویژگی فروش مستقیم این است که از طریق آن، مصرف کننده متناسب با دغدغه‌ها و نیازهای خاص خود، پکیجی از محصولات را دریافت خواهد کرد.

مغازه‌ها و فروشگاه‌ها دانش و امکان ارائه مشاوره در زمینه مصرف محصولات به تک تک خریداران را ندارند. شرکت نیز امکان مشاوره و ارائه خدمات مستقیم به تعداد زیاد مشتریان را ندارد و این موضوع را به صورت انحصاری به مشاوران فروش مستقل عضو شرکت واگذار نموده است. بنابراین، خرید محصولات نیوشا از سوی مشتریان صرفاً از طریق «مشاوران فروش مستقل» امکان پذیر است و فروش محصولات نیوشا در فروشگاه‌ها برخلاف قوانین نیوشا است و اقدام به آن از سوی مشاور فروش، طبق آیین‌نامه اجرایی شرکت تخلف محسوب می‌شود.


۴- آیا توصیه دمنوش‌ها، توسط افرادی که مدرک پزشکی یا داروسازی ندارند، قابل توجیه است؟ اگر برای مصرف کننده‌ای محصولات نامناسب توصیه شود، چه اتفاقی ممکن است بیفتد؟

اشتباه در توصیه محصولات مناسب، طبیعتاً باعث می‌شود مصرف کننده، به نتیجه مطلوب و دلخواه دست پیدا نکند یا درصد اثربخشی محصولات کمتر شود اما خطری را متوجه سلامتی او نمی‌کند چون محصولات نیوشا متشکل از گیاهان دارویی، چای ها، ادویه‌ها، میوه‌ها و … هستند که به صورت طبیعی در طبیعت می‌رویند و مصرف آنها از سال‌های دور متداول بوده است. این، «داروهای گیاهی» هستند که اگر به اشتباه تجویز شوند، اثرات منفی متعددی بر سلامتی افراد خواهند گذاشت و بر همین اساس، باید حتماً با نظر پزشک متخصص مصرف شوند.

تفاوت قائل نشدن میان «گیاهان دارویی» و «داروهای گیاهی» اشتباه رایجی است؛ «داروهای گیاهی» شکل تغییر یافته‌ «گیاهان دارویی» هستند. گیاهان دارویی از ایام دور تاکنون در دسترس بشر قرار داشته‌اند. این گیاهان فرزندان طبیعت هستند که در خاک می رویند و مردم در اقوام و فرهنگ های مختلف به اشکال مختلف و با اهداف مختلف از آنها استفاده می کنند، اما داروهای گیاهی برخلاف گیاهان دارویی ساخته دست بشر هستند و در آنها ساختار شیمیایی گیاهان تغییر می‌کند.

از گیاهان دارویی علاوه بر اینکه در طب سنتی به شکل فرآوری نشده و خالص برای پیشگیری از بیماری‌ها استفاده می‌شود، می‌توان در تولید دارو نیز استفاده نمود. اغلب داروها از فرمولاسیون مواد مؤثر گیاهان ساخته می‌شوند؛ داروهایی که به شکل قرص، شربت، آمپول یا فرآورده‌های شیمیایی دیگر و با استفاده از ماده‌ مؤثر گیاهان دارویی در فرمولاسیون دارو تولید می‌شوند و طبیعتاً دوزِ ماده مؤثر در داروهای گیاهی بیشتر از گیاهان دارویی است.

در ساخت «داروهای گیاهی»، با هدف بالا بردن شدت اثر و کاهش زمان اثرگذاری، فعل و انفعالاتی در فرمولاسیون ماده مؤثر گیاه اتفاق می‌افتد که در صورت مصرف نادرست و نابجای آنها احتمال بروز آسیب وجود دارد. بر همین اساس، مصرف داروهای گیاهی عمدتاً نیاز به نسخه پزشک دارند ولی برای تهیه گیاهان دارویی نیاز به نسخه پزشک نیست، حتی افزایش مصرف آنها و استفاده از آنها به جای نوشیدنی‎های مضر قندی می‎تواند یکی از گام‎های مهم در راستای حفظ و یا افزایش سلامت جامعه باشد.

بر همین اساس، گیاهان دارویی با هدف پیشگیری از بیماری‌ها می‌توانند در عطاری‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های آنلاین به فروش برسند، اما عرضه داروهای گیاهی تنها در داروخانه‌ها امکان‌پذیر است. از لحاظ قوانین حاکم بر تولید مواد غذایی و آشامیدنی هم فروش و عرضه و مصرف گیاهان دارویی، مجاز و رایج است مگر اینکه مراجع بهداشتی ذیربط، مصرف گیاهی را بطور خاص مضر تشخیص داده یا مصرف آن را منوط به نظر پزشک بدانند که در این صورت پروانه بهداشتی ساخت برای آن محصول صادر نخواهد شد.


۵- چند وقت طول می‌کشد تا اثرات مصرف نوشیدنی‌های سلامت در بدن مشخص شود؟

طبیعتاً داروهای گیاهی به دلیل تغییرات شیمیایی به وجود آمده در ساختار مولکولی شان‌، به زمان کوتاه‌تری برای اثرگذاری نسبت به گیاهان دارویی نیاز دارند، اما از مصرف مقطعی و کوتاه مدت گیاهان دارویی، نتیجه خاص و ملموسی حاصل نمی شود. گیاهان، آهسته‌ اما عمیق‌ عمل می‌کنند و معمولاً باید مدت طولانی‌تر و ۱ تا ۳ ماه یا بیشتر مورد مصرف قرار بگیرند. بنابراین، برای دستیابی به نتیجه لازم از محصولات، رعایت اصل «استمرار در مصرف» الزامی است. در این صورت، به صورت معمول، بعد از گذشت ۶ تا ۸ هفته از مصرف مداوم نوشیدنی‌های سلامت، به تدریج اثرات مثبت آن را احساس خواهید کرد. البته زمان و مکانیسم عملکرد گیاهان مختلف، متفاوت است و ممکن است اثرات مصرف آنها در کوتاه مدت هم محسوس باشد مثلاً اثرات برخی گیاهان بر سیستم عصبی در مدت زمان کوتاهی ظاهر می‌شود.

همچنین، عملکرد و اثرگذاری یک گیاه در افراد با مزاج‌های مختلف متفاوت است مثلاً پرتقال برای افراد با مزاج سرد و تر، چندان گزینه خوبی محسوب نمی‌شود چون معده این دسته از افراد معمولاً ضعیف است و هضم پرتقال برایشان مشکل می‌شود اما برای افرادی که دارای مزاج گرم و خشک هستند، گزینه بسیار خوبی است و می‌تواند به دفع صفرا کمک کند.

دمنوش نیوشا


۶- آیا می‌توان تضمین کرد که مصرف محصولات به منظور بهبود عارضه ها یا درمان بیماری ها در بازه ۱ تا ۳ ماهه برای مصرف کننده ملموس و مطلوب باشد؟

مؤثر بودن گیاهان دارویی و ملموس بودن اثر آنها برای مصرف کننده دو مقوله متفاوت هستند. مستندات طب سنتی و نتایج مطالعات طب مدرن، سندی قطعی بر اثبات اثرگذاری مثبت گیاهان دارویی بر سلامتی بدن هستند، اما این بدان معنا نیست که با مصرف گیاهان دارویی هر آنچه مصرف کننده توقع داشته باشد حاصل شود. تجلّی اثرات مفید گیاهان دارویی در بدن براساس عارضه‌ها، بیماری‌ها، مزاج و سبک زندگی افراد مختلف، متفاوت است.

گاهی ممکن است توقعات افراد از نتایج حاصل از مصرف محصولات، از نظر علمی منطقی نباشد مثلاً افراد دارای اضافه وزن انتظار دارند که تنها با مصرف دمنوش و در یک بازه زمانی کوتاه به میزان زیادی کاهش وزن داشته باشند که عقلاً و عملاً امکان‌پذیر نیست یا ممکن است شرایط فرد به‌گونه‌ای باشد که لازم باشد تحت نظر پزشک درمان شود؛ به عنوان مثال برخی از اقسام اضافه وزن مثل چاقی ناشی از کم‌کاری تیروئید یا چاقی مفرط (شاخص توده بدنی ۳۰+) نیاز به درمان پزشکی دارند و نمی‌توان انتظار داشت تنها با استفاده از مواد خوراکی یا نوشیدنی، بهبودی در شرایط فرد ایجاد شود. ضمن آنکه نباید فراموش کرد که ورزش و فعالیت بدنی، خواب مناسب، تغذیه سالم، سبک زندگی سالم، تعادل مزاجی و حالات روحی متعادل هر یک قطعه‌ای از پازل سلامتی هستند که مکمل یکدیگرند. استفاده از گیاهان دارویی، یکی از عوامل مؤثر بر حفظ و بهبود سلامتی است‌ اما این قطعه به تنهایی نمی‌تواند جایگزین ضعف و نقص های موجود در سایر قطعات پازل باشد.

با در نظر گرفتن موارد بالا، هم ادعای تضمین از سوی مشاوران فروش غیرممکن و نادرست است، هم توقع مصرف کنندگان نسبت به اثرگذاری تضمینی و فوری محصولات غیرعلمی و غیرعقلانی به نظر می‌رسد.


۷- آیا ممکن است مصرف کننده بعد از خوردن محصولات، دچار عوارض و حالات منفی جسمی شود؟

محصولات نیوشا در گروه «نوشیدنی های سلامت» طبقه بندی می‌شوند. در این نوع محصولات، ساختار شیمیایی گیاهان و مواد اولیه تغییر نمی‌کند و فقط عملیات پاکسازی، خشک کردن، ضدعفونی، بسته بندی و گاهی اختلاط روی آنها صورت می‌گیرد. در واقع، این محصولات برای همه افراد مناسب و مفید هستند، برعکس داروهای گیاهی که مصرف آنها ممکن است برای برخی از افراد مناسب نباشد و صرفاً پزشکان آنها را تجویز نموده و فروش آنها نیز صرفاً در داروخانه‌ها امکان‌پذیر است. بنابراین، امکان اینکه مصرف گیاهان دارویی، چای‌ها، ادویه‌ها و میوه‌ها ذاتاً باعث ایجاد اثر منفی در بدن شود، از نظر علمی منتفی است. اما ممکن است بدن هر فردی به مصرف گیاه خاصی واکنش نشان دهد که دلایل آن عبارتند از:

– واکنش‌های آلرژیک: هر فرد ممکن است نسبت به گیاهان و ادویه‌های خاصی مثل گزنه، خارمریم، دارچین و … حساسیت داشته باشد که این حساسیت باید در درجه اول توسط خود فرد و در درجه دوم توسط پزشک تشخیص داده شود. البته این واکنش‌های آلرژیک عوارض جانبی مزمن یا حاد ایجاد نمی‌کنند و بعد از شناسایی گیاه حساسیت‌زا و حذف آن از پکیج‌، عوارض ناشی از آلرژی برطرف خواهد شد.

هیچ شرکت یا هیچ محصولی نمی‌تواند از واکنش‌های آلرژیک بدن‌های مختلف از پیش آگاهی داشته باشد. ناسازگاری بدن با یک یا چند گیاه خاص هر چند به ندرت پیش می‌آید اما به هر حال ممکن است مصرف کنندگانی با آن مواجه شوند. در این حالت، شرکت این امکان را به مصرف کننده می‌دهد تا محصول حساسیت‌زا را مرجوع یا تعویض نماید.

مثلاً برخی افراد به کافئین حساسیت دارند. چای نیز حاوی کافئین است و این مسأله در مصرف چای برای آنها محدودیت ایجاد می‌کند. این افراد می‌توانند محصولاتی نظیر چای رویبوس که به طور طبیعی فاقد کافئین است را جایگزین محصولات حاوی چای نمایند.

– تداخلات دارویی: ممکن است مصرف همزمان گیاهان دارویی با بعضی از داروهای شیمیایی منجر به تداخل دارویی شود. مصرف کنندگانی که داروهای خاص مصرف می‌کنند باید برای عدم بروز این تداخل به وب‌سایت شرکت مراجعه کنند و از لیست گیاهانی که با داروهای مصرفی آنها تداخل دارند آگاه شوند. استعلام از پزشک نیز در این موارد می‌تواند مفید باشد.

– زیاده‌روی در مصرف: نیوشا براساس استانداردهای تعریف شده در رابطه با دوز مناسب هر گیاه، اقدام به تولید محصول در این کیسه‌های چای می‌کند. تکنولوژی‌های ماشین آلات بسته بندی نیوشا این امکان را ایجاد کرده‌اند که گیاهان و ادویه ها در کیسه های کوچک و با دوز مجاز و متناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد. یکی از بزرگترین دلایل ترجیح چای کیسه‌ای به دمنوش‌های فله،‌ همین در نظر گرفته شدن حد مجاز مصرف در تولید محصولات است. هر یک از این کیسه‌ها می‌تواند ۱.۵ الی ۳ گرم چای یا دمنوش را در خود جای دهد و در حالت کلی، مصرف ۳ تا ۵ عدد در روز و حداقل ۲ ساعت بعد از غذا ایده آل است.

– شرایط خاص جسمی مصرف کننده: بعضی از مصرف کنندگان ممکن است در شرایط بدنی خاصی باشند و بدن آنها نسبت به اثرات گیاهان واکنش‌های متفاوتی نشان دهند. زنان باردار، زنان شیرده، نوزادان و کودکان مثال واضح این مصرف ‌کنندگان با شرایط خاص هستند. بر همین اساس، توصیه می‌شود این افراد در مصرف محصولات با احتیاط عمل نموده و قبل از شروع به مصرف مستمر، با پزشک خود مشورت کنند. البته برای این افراد خاص نیز مصرف غیرمستمر مقدار کم از محصولات مشکل خاصی ایجاد نمی‌‎کند.

  • افرادی که تحت درمان شیمیایی یا مصرف مستمر دارو هستند، بهتر است در مورد مصرف گیاهان دارویی با پزشک خود مشورت کنند.
  • مصرف گیاهان دارویی قبل و بعد از عمل جراحی باید با احتیاط صورت گیرد.

۸- مصرف کنندگان چگونه می‌توانند از پیشینه و تاریخچه شرکت نیوشا آگاه شوند؟

برای اطلاع از تاریخچه نیوشا و کسب اطلاعات بیشتر درباره نیوشا، می‌توانید به بخش “درباره ما” مراجعه نمایید.


۹- مصرف کنندگان در صورت لزوم از چه طریقی می‌توانند با شرکت ارتباط برقرار کنند؟

محصولات نیوشا به شیوه فروش مستقیم به فروش می‌رسند. در این روش، شخص فروشنده یا مشاور فروش به طور مستقیم با مشتری ارتباط برقرار می‌کند و خرید محصولات هم صرفاً از طریق همین مشاوران یا نمایندگان فروش امکان‌پذیر است. پس، بهتر است مصرف کنندگان ابتدا با مشاور فروش خود صحبت کنند اما در صورت لزوم، می‌توانند با واحد خدمات و پشتیبانی شرکت نیز ارتباط برقرار کنند. برای این منظور، آنها می توانند با شماره سراسری ۰۲۱۶۳۴۰۸ و یا با شعبه نیوشا در شهر خود تماس بگیرند. (شماره تماس شعب، در صفحه «تماس با ما» در وبسایت شرکت درج شده است.)

علاوه بر دو روش بالا، در موارد شکایت یا نارضایتی احتمالی، مصرف کنندگان می‌توانند در وب‌سایت شرکت، از طریق منوی «ثبت نارضایتی»، گزینه «ثبت نارضایتی مشتری از شرکت/ بازاریاب»، شکایت یا نارضایتی خود را به شرکت اطلاع دهند. کارشناسان واحد بازرسی در اسرع وقت موضوع را بررسی خواهند کرد. روند پیگیری از طریق وارد کردن کد رهگیری در منوی «پیگیری نارضایتی ثبت شده» قابل مشاهده است.


۱۰- اگر مصرف کننده از مشاور خود رضایت نداشته باشد یا به هر دلیل مشاور از دسترس او خارج شود، چه اقدامی باید بکند؟

در صورت عدم رضایت مصرف کننده از مشاور یا نماینده فروش، مصرف کننده باید با استفاده از روش‌های اعلام شده در سوال ۹ با واحد خدمات و پشتیبانی شرکت ارتباط برقرار کند تا این واحد نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند. در صورتی که واحد خدمات و پشتیبانی با بررسی دلایل نارضایتی مصرف کننده به این نتیجه برسد که حق با مصرف کننده است، ابتدا سعی می‌کند نارضایتی پیش آمده را با همکاری خود مشاور فروش رفع نماید؛ در صورت عدم انجام اقدامات لازم در جهت جلب رضایت مشتری از سوی مشاور فروش، مشاور جدیدی به مصرف کننده معرفی خواهد شد.

همچنین، چنانچه مشاور فروش از دسترس مصرف کننده خارج شده باشد، واحد خدمات و پشتیبانی نسبت به پیگیری موضوع اقدام خواهد نمود و در صورت لزوم، یک مشاور جدید به مصرف کننده معرفی خواهد کرد.


۱۱- اگر مصرف کننده از محصولات رضایت نداشته باشد، شرکت برای جلب رضایت او چه اقداماتی در نظر گرفته است؟

در صورت عدم رضایت خریدار از محصولات، این امکان وجود دارد که محصولات به شرکت مرجوع شده و هزینه محصولات مرجوعی به خریدار بازگشت داده شود یا آن محصولات با محصولات دیگری تعویض شوند.

مصرف کننده برای بازگرداندن محصولات به شرکت، باید ابتدا موضوع را با مشاور فروشی که محصول را از او تهیه کرده است در میان بگذارد. اگر او نسبت به مرجوع کردن محصولات اقدام نکرد، مصرف کننده باید درخواست خود را به واحد خدمات و پشتیبانی شرکت ارائه دهد و محصولات مرجوعی خود را به نزدیک‌ترین شعبه نیوشا تحویل دهد یا آن را به یکی از انبارهای شرکت ارسال کند. بعد از دریافت محصول برگشتی، شرکت مبلغ را به حساب مصرف کننده واریز خواهد کرد.


۱۲- مزاج و تعادل مزاجی چیست و چگونه با سلامتی افراد ارتباط پیدا می‌کند؟

از دیدگاه علم پزشکی کلیه اعمال حیاتی و فعل و انفعالات شیمیایی بدن تحت نظارت دو سیستم عصبی و سیستم غدد درون ریز انجام می‌شود و هر اختلالی در عملکرد اعضای بدن ارتباط مستقیمی با این دو سیستم دارد و این دو سیستم با یکدیگر نیز ارتباط بسیار نزدیکی دارند. هر ماده غذایی قبل از وارد شدن به سلول‌های بدن و زمانی که در خون جریان دارد، روی سیستم عصبی – غدد درون ریز تأثیر می‌گذارد و باعث تحریک یا مهار غده تیروئید می‌شود و به این ترتیب، باعث افزایش یا کاهش شدت و سرعت سوخت و ساز بدن می‌شود.

مزاج‌، کیفیت حاصل از واکنش و فعل و انفعالات بین اجزای بدن است که باعث پیدایش کیفیتی خاص در بدن انسان می‌شود. این کیفیت خاص (مزاج‌های متفاوت) باعث می‌شود تا استعداد افراد در ابتلا یا عدم ابتلا به یک نوع خاص از بیماری یا واکنش بدن آنها نسبت به یک دارو یا یک استرس مشخص (استرس فیزیکی یا ذهنی) متفاوت باشد. از این رو، برای فردی که طبع یا مزاج گرم دارد، مواد غذایی با طبع سرد توصیه می شوند زیرا این مواد غذایی انرژی کمتری دارند و مزاج فرد را متعادل می کنند و در عوض، برای افرادی که طبعی سرد دارند، مواد غذایی گرم و پرانرژی بهتر است.

طب سنتی، سلامتی بدن را در گرو مزاج متعادل و به هم خوردن تعادل مزاجی را بیماری‌زا می‌داند. معنی تعادل در طب این است که در هر انسان یا هر یک از اندام‌های بدن او، بسته به نوع مزاج غالبی که دارد، گرما، سرما، خشکی و رطوبت به حد متعادل رسیده باشد. درصد این اعتدال مزاجی که مورد نظر طب است، در هر انسان با انسان‌ دیگر تفاوت دارد؛ ریشه این تفاوت ها عوامل مختلفی مثل مزاج غالب (مزاج زمان تولد)، سن، موقعیت جغرافیایی (هر منطقه رژیم غذایی خاص خود را دارد که این رژیم بومی- اقلیمی ارتباط نزدیکی با ایجاد تعادل یا عدم تعادل در بدن دارد)، جنسیت، تغذیه و … است.

تحقیقات علمی دو قرن اخیر نیز به زبانی دیگر آموخته‌های طب سنتی را تأیید می‌کنند. دانسته‌های امروزی بشر نشان می‌دهند وقتی یک ماده غذایی وارد بدن انسان می‌شود، اجزایی از آن وارد جریان خون شده، بر ارگان‌های مختلف بدن تأثیر می‌گذارند و باعث بر هم زدن تعادل شیمیایی بدن و یا بهبود این تعادل می‌شوند؛ اینجاست که آن ماده غذایی را، ماده مفید یا مضر می نامند.

همانطور که از دیدگاه قدما، نگهداری و حفظ اعتدال مزاج به معنای داشتن سلامتی است، در طب نوین هم، درمان به معنای تلاش برای بازگرداندن تعادل از دست رفته است. تحقیقات علمی نشان می‌دهند اغلب بیماری‌ها به دلیل بر هم ریختن نظم بین عناصر و الکترولیت‌های شیمیایی سلول‌های بدن ایجاد می‌شود و در نتیجه، سیستم‌ها و روش‌های درمانی مختلف به منظور برقراری این تعادل ایجاد شده اند. عوامل زیادی از جمله بیماری‌ها، گیاهان دارویی، تغذیه، ورزش، سبک زندگی، میزان خواب، حالات روحی و … می‌توانند بر اختلال، حفظ یا بهبود تعادل مزاجی افراد مؤثر باشند.


۱۳- چای چه تاریخچه ای دارد؛ انواع آن کدامند و چه تفاوت‌هایی دارند؟

تاریخچه چای مفصل و پیچیده است و در طول هزاران سال در تمدن‌‍‌های مختلف گسترش یافته است. استان یون‌نان در جنوب غربی چین، به عنوان «زادگاه چای» شناخته شده است. در اوایل قرن هجدهم، انگلیسی‌ها گیاه چای را از چین به سریلانکا آوردند. از این منطقه، زراعت چای در سراسر امپراتوری بریتانیا و فراتر از آن، گسترش یافت. براساس تحقیقات صورت گرفته، کافئین موجود در چای نسبت به قهوه کمتر است.

همه انواع چای از برگ‌های گیاه Camellia sinensis تولید می‌شوند. گیاه چای دو گونه اصلی دارد: گونه چینی و گونه آسامیکا. منشاء گونه اول کشور چین است. گونه‌های چای موجود در گیلان و مازندران از گونه چینی هستند. این گونه در دمای خنک و ارتفاعات زیاد رشد بهتری دارد و بیشتر برای تهیه چای سبز از آن استفاده می‌شود. خاستگاه گونه دوم، گونه آسامیکا، منطقه آسام در شمال هندوستان است. این گونه گرمسیری‌تر از گونه چینی است و به دلیل شرایط آب و هوایی با باران فراوان و دمای گرم، برگ‌های بزرگ‌تر و گوشتی‌تری دارد. از این گونه بیشتر برای تهیه انواع چای‌های گرد یا اصطلاحاًCTC  استفاده می‌شود. برگ‌های چیده شده‌ی چای براساس زمان چینش و میزان فرآیند تخمیر یا اکسیداسیون که روی آنها انجام می‌گیرد، به انواع گوناگون با خواص نسبتاً متفاوت تبدیل می‌شوند که سه نوع از آنها معروف‌تر هستند:

چای سفید: این چای از جوانه‌های پوشیده از پرزهای سفید رنگ برگ گیاه چای تهیه می‌شود. برگ‌های این نوع چای بلافاصله پس از برداشت تحت یک فرآیند حداقلی، خشک می‌شوند و از فرآیند اکسیداسیون در آن جلوگیری می‌شود به همین علت به این چای غیرتخمیری می‌گویند.

چای سبز: این نوع چای بلافاصله پس از برداشت، حرارت داده می‌شود؛ حرارت باعث تخریب آنزیم‌های مسئول فرآیند اکسیداسیون و غیرفعال شدن آنها و در نتیجه، توقف فرآیند اکسیداسیون می‌شود و به همین دلیل، برگ‌های آن، رنگ سبز و عطر و طعم برگ چای تازه چیده شده را حفظ می‌کنند. چای سبز هم مانند چای سفید غیرتخمیری است.

این چای با افزایش حرارت درونی بدن، باعث افزایش سوخت انرژی سلول‌های چربی و در نتیجه، تسریع کاهش وزن می‌شود. از دیگر خواص این چای می‌توان به خاصیت ضد سرطانی، تنظیم کلسترول خون، تنظیم قند خون، تنظیم فشار خون، بهبود عملکرد کبد، محافظت و بهبود عملکرد مغز و … اشاره کرد که در وبسایت مرجع شرکت Newshadrinks.ir جزئیات این خواص توضیح داده شده است. محققان خواص دارویی قدرتمند چای را بیشتر به کاتچین‌های آن، به عنوان ترکیبات آنتی‌اکسیدانی طبیعی، نسبت می‌دهند. این ترکیبات از آسیب رسیدن به سلول‌های بدن جلوگیری می‌کنند و فواید سلامتی برای بدن دارند. کاتچین‌ها انواع مختلفی دارند و معیاری برای ارزیابی کیفیت چای هستند. حدود ۲۵ درصد از ساختار برگ چای شامل همین ترکیبات است که در زمان دم، در آب جوش استخراج می‌شوند. البته مقدار کاتچین‌ها در همه چای‌ها یکسان نیست؛ محتوای کاتچین‌های چای سبز نسبت به چای سیاه بیشتر است و در نتیجه، فواید بیشتری دارد.

چای سیاه: در این نوع چای فرآیند اکسیداسیون به طور کامل انجام می‌شود که باعث ایجاد رنگ تیره برگ‌های چای و عطر و طعم مالتی مخصوص و شناخته شده چای سیاه می‌شود. این چای، به چای تخمیری نیز معروف است و به دلیل همین فرایند تخمیر، کاتچین‌های این نوع چای نسبت به چای سبز کمتر است.

نیوشا بسیاری از محصولات خود را با چای سبز یا سیاه مخلوط می‌کند. این موضوع ۳ دلیل عمده دارد: مهمترین دلیل این اختلاط، فواید و خواص شگفت انگیز چای است که به صورت خلاصه به آن اشاره شد. نیوشا، اعتقاد راسخ دارد که چای نقش مهمی در حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌های مزمن دارد و بر همین اساس، در بسیاری از ترکیبات محصولات نیوشا چای به کار رفته است.

دومین دلیل، تنظیم دوز محصولات از طریق افزودن چای است. بعضی از مواد به خصوص ادویه‌ها نباید در دوز بالا مصرف شوند. به همین منظور گروه تحقیقات تولید نیوشا، در تولید بعضی از محصولات، از چای برای پرکردن وزن و حجم باقیمانده استفاده می‌کند. مثل مخلوط چای سیاه و زنجبیل نیوشا یا مخلوط چای سبز و جنسینگ و عسل نیوشا که با توجه به محدودیت دوز مصرف زنجبیل و جنسینگ با چای سیاه و سبز مخلوط شده‌اند.

سومین دلیل این است که چای، طعم دلنشین‌تر و مطلوب‌تری به ترکیبات می‌دهد؛ تجربه نشان داده است مصرف محصولات مخلوط شده با چای در میان مصرف کنندگان، استمرار مصرف بیشتری نسبت به محصولات خالص دارند.

صنعت چای، تجارت خانوادگی بنیانگذار مجموعه نیوشا، احمد عیوضی، بوده است و بر این اساس، نیوشا دارای پشتوانه‌ای از تجربیات ۸۰ ساله طی ۳ نسل فعالیت در این حوزه است. شرکت نیوشا در سال ۱۳۸۵ با همین موضوع فعالیت تأسیس شد و به واسطه همین تسلط و شناخت بازار، بر قله بازار چای و نوشیدنی‌های سلامت ایستاده است. اختلاط گیاهان و ادویه‌ها با چای‌های سبز و سیاه در واقع یکی از نوآوری‌های شرکت نیوشا و یکی از مهمترین عوامل رشد شرکت از دهه گذشته تاکنون بوده است.

چای، با وجود تمام فواید اثبات شده‌‌ اش، همچنان مخالفان خود را دارد. برخی از افراد به دلایلی مثل عدم اعتقاد طب سنتی ایرانی به چای یا حساسیت به کافئین تمایلی به نوشیدن چای ندارند. بر همین اساس، نیوشا در راستای احترام به سلیقه افرادی که به هر دلیل علاقه‌ای به نوشیدن چای ندارند، بسیاری از گیاهان دارویی را به شکل دمنوش خالص نیز تولید و عرضه می‌کند.


۱۴- چرا در سال‌های اخیر تمایل به مصرف گیاهان دارویی نسبت به داروهای گیاهی افزایش یافته است؟

براساس مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۶، حدود ۷۵.۵% تحقیقات انجام شده در زمینه طب مکمل و جایگزین در سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳، در رابطه با «گیاهان دارویی» بوده است. هرچند گیاهان دارویی به دلیل محدودیت دوز، در پروسه‌های درمانی نمی‌توانند جایگزین داروهای گیاهی و شیمیایی شوند اما در صورت استفاده مستمر، به پیشگیری از بیماری‌ها و کاهش مصرف داروهای شیمیایی کمک می‌کنند.

براساس تحقیقات جدید در کشورهای توسعه یافته، با ایجاد تغییر در ساختار طبیعی گیاهان در داروهای گیاهی، آنها می‌توانند عوارض منفی غیر قابل جبرانی بر سلامت داشته باشند و بهتر است در مصرف و تجویز آنها با احتیاط عمل شود. این عوارض باعث شده است در بسیاری از کشورها، مصرف بی رویه داروها از سوی دولت مهار شده و به جای آن از گیاهان دارویی به شکل هدفمند و برنامه ریزی شده در جهت پیشگیری از بروز و درمان بیماری‌ها استفاده شود. براساس آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) در سال ۲۰۰۲، ۸۰% مردم کشورهای در حال توسعه برای رفع نیازهای اولیه سلامتی از گیاهان دارویی ‌استفاده می‌کنند. افزایش آگاهی مردم باعث افزایش تقاضای جهانی برای استفاده از گیاهان دارویی طی سال‌های اخیر شده است.

توسعه محصولات جدید از منابع طبیعی نیز رو به افزایش است چراکه تخمین زده می شود تنها ۱۵ درصد از ۳۰۰ هزار گونه گیاهی موجود در دنیا، به منظور تشخیص اثرات دارویی شان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.


۱۵- نوشیدنی‌های سلامت چه تفاوتی با سایر محصولات یا فراورده‌های سلامتی که تبلیغ می‌شوند، دارند؟

اولاً، تأثیرات مثبت نوشیدنی‌های سلامت و به‌خصوص گیاهان دارویی، پشتوانه تاریخی و تجربی دارد. طب سنتی در ایران و در سایر کشورها‌، نگاه خاص و ویژه‌ای به استفاده از گیاهان برای پیشگیری و حفظ سلامتی و همچنین، بهبود و درمان بیماری‌ها دارد و در بسیاری از متون طب سنتی موکداً و مکرراً به استفاده از گیاهان دارویی و ادویه ها و مشتقات و ترکیبات مختلف آنها توصیه شده است. ثانیاً، امروزه گیاهان دارویی و اندام مختلف آنها، مبنا و پایه صنعت داروسازی قرار گرفته اند و پژوهش‌های علمی در دو قرن اخیر، اثرات و خواص فوق‌العاده این گیاهان را اثبات کرده‌اند.

در واقع، اهمیت و تأثیر گیاهان، هم در طب سنتی و هم در طب مدرن اثبات شده است و در طول تاریخ بشر، گیاهان و نقش و کاربرد آنها در حفظ سلامتی انسان، از جمله داشته‌ها و دانسته‌هایی است که هیچگاه مورد تردید و خدشه واقع نگردیده اند؛ هرچند امروزه محصولات و فراورده‌های زیادی با انواع خاصیت‌ها و قابلیت‌های اثربخشی تبلیغ می‌شوند اما عمده آنها یا فاقد مستندات تجربی و علمی معتبر برای اثبات وجود خواص مورد ادعا هستند و یا استنادشان برای اثربخشی و خاصیت محصول موردنظر، استفاده از همین گیاهان دارویی در ترکیبات آنهاست.

چای


۱۶- تفاوت دمنوش درمانی با رژیم‌های لاغری و ورزش‌های سخت چیست؟

استفاده از گیاهان دارویی، پیروی از رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی مناسب، هر یک قطعه‌ای از سبک زندگی سالم هستند. ورزش سخت به بدن آسیب می‌زند و رژیم سخت، قوای بدنی را از بین می‌برد. در واقع، عوامل مؤثر بر سلامتی در عرض هم هستند، نه جایگزین هم! نوشیدن دمنوش نیز مکمل سبک زندگی سالم است، نه جایگزین آن. برای داشتن جسمی سالم، همه قطعات پازل باید با یک شدت متناسب و معقول در سبک زندگی گنجانده شوند و تأکید بیش از حد بر یک قطعه از پازل، جایگزین قطعات دیگر آن نخواهد بود. بنابراین، مصرف بیش از حد گیاهان دارویی نمی‌تواند جایگزین رژیم غذایی و ورزش شود.


۱۷- محصولات نیوشا چگونه بر سلامتی افراد تأثیر می‌گذارند؟

محصولات نیوشا از گیاهان دارویی، چای، ادویه و میوه‌ها تشکیل شده‌اند. اینها همگی دارای «مواد مؤثره» یا همان «گیاه مغذی‌ها» هستند که تأثیر و فایده آنها بر حفظ سلامتی، پیشگیری و درمان بیماری‌ها از نظر علمی اثبات شده و پایه و اساس علم داروسازی از آغاز پیدایش بشر تاکنون قرار گرفته است. محل تجمع و نوع اثرگذاری مواد موثره موجود در گیاهان مختلف، متفاوت است. در بعضی از گیاهان، برگ و در برخی دیگر، ریشه یا ساقه یا میوه مرکز تجمع مواد مؤثره است.

براساس مطالعات روی همین مواد مؤثره است که هر روزه اخبار و اطلاعات جدیدی از تأثیر و فایده محصولات گیاهی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها در رسانه‌های عمومی منتشر می‌شود و از تأثیر فلان گیاه بر تقویت عملکرد فلان اندام یا تأثیر فلان گیاه بر کاهش فلان بیماری و … صحبت به میان می‌آید. مواد مؤثره‌ موجود در بافت گیاهان، اثرات مثبتی روی سلول‌های مختلف داشته و بر بهبود عملکرد سلول‌ها و در نتیجه، حفظ تعادل شیمیایی بدن تأثیر به‌سزایی دارند. بهره‌مندی مستمر از خواص ماده مؤثر گیاهان دارویی، به افزایش مقاومت بدن در برابر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند و نیاز به مصرف داروهای شیمیایی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. گیاهان می‌توانند به روش‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند. یکی از متداول‌ترین روش‌های مصرف گیاهان به شکل چای یا دمنوش است که از این طریق، مواد مؤثره آنها به شکل مناسب جذب بدن می‌شوند.

دومین جنبه اثربخشی نوشیدنی‌های سلامت‌ ریشه در طب سنتی دارد که معتقد است گیاهان دارویی نقش و تأثیر مهمی در برقراری تعادل مزاجی در افراد دارند. طب سنتی سلامتی بدن را در گرو مزاج متعادل دانسته و به هم خوردن تعادل مزاجی را بیماری‌زا می‌داند. طب سنتی اعتقاد دارد نوشیدنی‌های سلامت می‌توانند اثرات مثبتی روی این تعادل شیمیایی داشته و تعادل به هم ریخته را تنظیم نمایند.

سومین جنبه مثبت مصرف روزانه و مستمر نوشیدنی‌های سلامت، جایگزینی ناخودآگاه آنها با نوشیدنی‌های قندی در سبک زندگی است که باعث کاهش قابل توجه اثرات منفی این نوشیدنی‌های مضر در بدن می‌شود. امروزه، نوشابه‌ها و آبمیوه‌های صنعتی بخش مهمی از سبک زندگی ناسالم را تشکیل می‌دهند و وقتی مصرف کنندگان نوشیدنی‌های سلامت را جایگزین نوشیدنی‌های قندی می‌کنند، در واقع از ضررها و خطرات نوشیدنی‌های ناسالم جلوگیری خواهند کرد.


۱۸- مصرف کنندگان چگونه می‌توانند مطمئن شوند که فیلترهای استفاده شده در چای‌های کیسه‌ای برای سلامتی ضرر ندارند؟

فیلترهای استفاده شده در محصولات کیسه‌ای عادی نیوشا از ترکیب خاص الیاف طبیعی گیاه آباکا و فیبرهای سلولزی ساخته شده اند. فیلترهای استفاده شده در محصولات مثلثی نیوشا هم از جنس پلیمر «پلی لاکتیک اسید» و دارای تأییدیه از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هستند. پلی لاکتیک اسید از الیاف طبیعی نشاسته ذرت ساخته شده است. در محصولات مثلثی، به منظور اتصال نخ به فیلتر به جای استفاده از مواد شیمیایی مانند چسب، از روش پیشرفته و جدید اولتراسونیک (دوخت صوتی) استفاده می‌شود.


۱۹- مصرف کنندگان چگونه می توانند از خواص و ویژگی‌ها و اطلاعات جزئی تک تک گیاهان به کار رفته در هر محصول آگاه شوند؟

اطلاعات کامل مربوط به گیاهان و ادویه‌هایی که در هر محصول وجود دارد، در بخش «شناسنامه گیاهان و میوه ها» وب‌سایت قابل مشاهده است. این اطلاعات از منابع معتبر علمی استخراج شده‌ است.


۲۰- محصولات نیوشا نسبت به محصولات مشابه سایر برندها یا عطاری ها چه مزیتی دارند؟

۵ مزیت‌ رقابتی متمایز و برجسته نیوشا که آن را به انتخاب اول مصرف‌کنندگان تبدیل می‌کند، عبارتند از:

  1. کیفیت محصولات: با وجود اینکه افراد از اهمیت باکیفیت بودن محصولی که مصرف می کنند آگاه هستند اما بیشتر مصرف‌کنندگان از شاخص‌ها و ملاک‌های دقیق و صحیح تشخیص کیفیت یک محصول یا فرآورده آگاه نیستند و همین ناآگاهی باعث می شود که گاهی محصولات بی کیفیت را انتخاب کنند.

مهمترین عامل در تشخیص کیفیت یک محصول‌، آگاهی از شاخص های سنجش کیفیت مربوط به آن گروه محصول است. در زمینه مقایسه کیفیت، قبل از اشاره به مزیت های نیوشا، باید از شاخص ها و ملاک های تشخیص کیفیت آگاهی پیدا کرد. در استانداردهای تعریف شده جهانی، کیفیت محصولات غذایی با دو شاخص شیمیایی و فیزیکی ارزیابی می شود:

۱-۱. کیفیت شیمیایی: منظور از این نوع کیفیت، کیفیت محصول از لحاظ ساختار شیمیایی مانند خاکستر، کافئین، رطوبت، فیبر، قلیائیت است. میزان مواد مؤثر و عوامل محرک تأثیر گیاه هم یک جنبه دیگر از کیفیت شیمیایی هستند. محصولی که کیفیت شیمیایی مناسبی نداشته باشد، فاقد تأثیر لازم بر بدن خواهد بود. آب و هوا، اقلیم و خاک مناسب از جمله مهمترین عواملی هستند که کیفیت شیمیایی گیاه را افزایش می‌دهند‌. شناسایی و انتخاب منطقه مناسب برای تأمین مواد اولیه نیازمند تجربه و دانش بومی بالایی در این زمینه است که نیوشا به پشتوانه سابقه دیرین خود در این صنعت، دارای یک مزیت رقابتی ممتاز است.

۲-۱. کیفیت فیزیکی: منظور از این نوع کیفیت، کیفیت محصول از لحاظ زیرشاخص هایی مثل ظاهر، طعم و عطر است. در این رابطه، آب و هوا، اقلیم و خاک مناسب، نحوه خشک کردن و به کارگیری اصول حرفه ای و بهداشتی در فرایندهای ثانویه مثل جداسازی، بوجاری و بسته بندی از جمله مهمترین عواملی هستند که کیفیت فیزیکی گیاه را افزایش می‌دهند.

خوشبختانه آب و هوا و شرایط اقلیمی بعضی از مناطق ایران برای رشد و رویش بسیاری از انواع گیاهان دارویی با کیفیت، مستعد و مناسب است. در همین راستا نیوشا به عنوان یک شرکت ایرانی فرصت فوق العاده‌ای دارد تا سهمی مناسب از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد. نیوشا با طرح شعار «از خاک تا خانه» برای نخستین بار این امکان را فراهم نمود که کیفیت محصولات را به شکل واقعی و عینی تضمین کند. بر همین اساس، بخش زیادی از مواد اولیه بکار رفته در محصولات از جمله چای، در باغ اختصاصی نیوشا تولید می‌شوند و این موضوع، یکی از برجسته‌ترین مزیت‌های رقابتی نیوشا محسوب می‌شود.

۳-۱. استفاده از تکنولوژی‌ در ارزیابی کیفیت: یکی دیگر از مزیت‌های رقابتی نیوشا انتخاب و تأمین مواد اولیه مناسب و مؤثر است. در نیوشا میزان مؤثر مواد اولیه با استفاده از دستگاه اسپکتوفتومتر با بالاترین دقت ممکن سنجیده می‌شوند؛ این دستگاه یک اهرم کنترلی بسیار کارآمد در تهیه مواد اولیه مناسب و مؤثر است.

علاوه بر تأمین کیفیت و سلامت، حفظ و نگهداری این کیفیت و سلامت هم بسیار حائز اهمیت است. حفظ کیفیت فیزیکی و افزایش ماندگاری محصول نهایی به دو عامل وابسته است:

عامل اول، شرایط انبارش مناسب مواد اولیه است. نگهداری مواد اولیه در شرایط مناسب و تنظیم مداوم رطوبت و دمای محیط انبار، باعث حفظ تازگی مواد اولیه می‌شود. نیوشا با بهره گیری از زیرساخت‌ها و امکاناتی که در طول سالیان فراهم کرده، توانسته است شرایط مطلوبی برای نگهداری و انبارش مواد اولیه ایجاد کند.

عامل دوم، بسته‌بندی مناسب است که بر کیفیت محصول نهایی اثر می گذارد. نیوشا توانسته است با استفاده از تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های روز دنیا در این زمینه، بهترین شرایط ممکن را برای حفظ طعم و خاصیت محصول نهایی فراهم نماید. محصولات نیوشا، در لفاف‌های نفوذناپذیر بسته‌بندی می‌شوند که ورود هوا و رطوبت به داخل محصول را غیرممکن می‌سازند، درحالی که لفاف های کاغذی معمول این خاصیت را ندارند و عطر و تازگی محصول در آنها بعد از مدتی از بین می رود.

  1. سلامت محصولات: سلامت گیاهان دارویی و چای از طریق آزمایش ۳ شاخص سنجیده می‌شود:

۱-۲. عدم وجود آلودگی‌‎ میکروبی در محصول

۲-۲. مجاز بودن میزان باقیمانده فلزات سنگین در محصول

۳-۲. مجاز بودن میزان باقیمانده سموم و آفت‌کش‌ها در محصول

وقتی مقادیر بدست آمده در آزمایشات یک محصول در حد مجاز باشد، آن محصول به عنوان محصول سالم شناخته می‌شود و مصرف آن هیچ خطری برای مصرف کننده ندارد.  

در اماکنی مثل مراکز فروش فله گیاهان، عطاری‌ها و …، شاخص‌های فوق در محصولات مورد آزمایش قرار نمی‌گیرد. بنابراین، امکان اینکه سلامت یا آلودگی محصول سنجیده شود برای مصرف کننده میسر نیست، اما سلامت محصولات یکی از مهمترین مزیت‌های رقابتی نیوشا است. مزیت دیگر در این زمینه، پیاده‌سازی سیستم و راهکاری مشخص برای آگاهی و اطمینان مصرف کنند‌گان از سلامت محصولات است؛ نیوشا این امکان بی‌نظیر را برای آنها فراهم کرده تا از طریق وب‌سایت نیوشانیک، منوی «پیگیری سفارش – مشاهده آزمایشات محصول» و استعلام سری ساخت محصول خود، از نتایج آزمایشات میکروبی، شیمیایی و فیزیکی محصول و انطباق آن با استانداردها و حدود مجاز تعریف شده و همچنین، تاریخ دقیق تولید آن آگاه شوند. این امکان یک مزیت رقابتی خاص است که مشابه آن در هیچ شرکتی وجود ندارد.

  1. تنوع محصولات: محصولات نیوشا مطابق با ذائقه‌ها و سلیقه‌های مختلف در ۶ گروه کلی شامل چای‌های خالص، مخلوط چای‌های سبز، مخلوط چای‌های سیاه، دمنوش‌های خالص، دمنوش‌های ترکیبی و پودرهای قهوه و شکلات فوری دسته‌بندی می‌شوند. تعداد محصولات نیوشا بیش از ۶۰ محصول است که در فرمولاسیون آنها علاوه بر چای سبز یا چای سیاه، از قسمت‌های مختلف بیش از ۵۰ گیاه دارویی، ادویه ‌یا میوه‎ استفاده می‌شود و چنین تنوع محصولی در هیچ شرکت ایرانی فعال در این حوزه وجود ندارد.
  2. مشاور اختصاصی: یکی از مزیت‌های محصولات نیوشا نسبت به محصولات مشابه، وجود مشاور اختصاصی در کنار مصرف کننده و ارائه اطلاعات صحیح درباره محصولات و راهنمایی‌های لازم در طول مدت مصرف محصولات است. وجود مشاور اختصاصی برای پاسخگویی به نیازها بهترین راهکار در راستای پشتیبانی از مصرف کننده است.
  3. وب‌سایت و اپلیکیشن تخصصی: وب‌سایت نیوشا، به عنوان مرجع تخصصی و حرفه‌ای اطلاعات محصولات، با هدف آگاهی دادن به مشتریان درباره خواص محصولات راه‌اندازی شده است. در کنار این وب‌سایت، اپلیکیشن سلامتی نیوشا امکانی را فراهم کرده تا مشتریان بدانند چه دمنوش‌هایی برای آنها مناسب است. این اپلیکیشن با بررسی جنبه‌های مختلف اطلاعات افراد از جمله مزاج، عارضه‌های اصلی و فرعی، حساسیت های غذایی، داروهای مصرفی، سبک زندگی، مشخصات سنی و جنسیتی آنان، مجموعه‌ای از محصولات را در قالب پکیج برای یک دوره مشخص به آنها پیشنهاد می‌کند.

این اپلیکیشن با هدف کنترل و بهبود سبک زندگی افراد طراحی شده است و امکانات متنوعی از جمله توصیه های روزانه بر پایه مطالعات علمی و آموزه های طب سنتی، دستور تهیه نوشیدنی های متنوع با استفاده از ترکیب گیاهان مختلف، آموزش حرکات ساده ورزشی، تحلیل میزان خواب و ارائه توصیه‌های تغذیه‌ای روزمره را به شکلی ساده اما جذاب و در برخی موارد، در قالب بازی و سرگرمی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می دهد.


از شما دعوت می کنیم جهت مشاوره و خرید محصولات و پک های نیوشا همین حالا با ما تماس بگیرید!

تماس به صورت تلفنی یا از طریق تلگرام و واتس اپ با مشاور فروش دمنوش نیوشا: ۰۹۱۲۰۶۷۲۷۲۰

مشاوره دمنوش نیوشا با تلگراممشاوره دمنوش نیوشا با تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *