درمان بیماری ها با دمنوش های گیاهی
۱۳۹۶-۰۶-۲۱
لاغری و کاهش وزن با چای سبز و دارچین
۱۳۹۶-۰۶-۲۱
Rate this post

دمنوش های گیاهی از دم کردن برگ، ساقه و قسمت های مختلف گیاه در آب داغ تهیه می شود. این دمنوش ها خواص درمانی فراوانی دارند. فواید مصرف دمنوش های گیاهی گاهی از قرص های مکمل بیشتر است. اما بسیاری از مردم در تهیه ی دمنوش های گیاهی از ظروف بدون درب استفاده می کنند که همین امر باعث خروج مواد مفید آن از طریق بخار می شود. به منظور اطمینان از دریافت تمام مواد مفید دمنوش گیاهی، درب ظرف محتوی دمنوش را بگذارید. بهترین زمان دم کشیدن برای دمنوش های گیاهی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است.

نوشیدن دمنوش های گیاهی به طور روزانه باعث بهبود خلق و خو، بهبود سلامت پوست، افزایش انرژی و بهبود تندرستی بدن می شود. در ادامه با ۷ دمنوش مفید برای سلامتی آشنا می شوید.

۱-نعناع فلفلی

دمنوش نعناع فلفلی یکی از مفیدترین دمنوش های گیاهی است. نوشیدن این دمنوش برای درمان مشکلات معده از جمله نفخ و گاز معده مفید است. نعناع فلفلی اسپاسم های عضلانی و حالت تهوع و استفراغ را کاهش می دهد. نعناع فلفلی باعث گرم شدن بدن و تعریق می شود که در این حالت به سم زدایی بدن کمک می کند. نعناع فلفلی برای افراد درمان سندروم روده ی تحریک پذیر و سنگ کیسه ی صفرا بسیار مفید است.

۲-هل

هل گیاهی همیشه سبز و بومی کشور هند است. از دانه و گل های خشک این گیاه به صورت ادویه برای خوش طعم کردن مواد غذایی استفاده می شود. دمنوش هل سوء هاضمه و درد معده را درمان می کند. مصرف این دمنوش برای درمان سرفه و از بین بردن سموم بدن مفید است.

۳-توت سیاه

برگ های توت سیاه غنی از آنتی اکسیدان ها است. این آنتی اکسیدان ها با از بین بردن رادیکال های آزاد خطر ابتلا به پیری زودرس و بیماری های مزمن را کاهش می دهند.

۴-اسطوخودوس

قرن هاست که از این گیاه برای درمان بیماری های مختلفی استفاده می شود. اسطوخودوس برای درمان اضطراب، استرس، بی خوابی، سرماخوردگی و سرفه مفید است. دمنوش اسطوخودوس درد مفاصل را کاهش می دهد. این دمنوش یک راهکار فوق العاده برای کاهش تب است.

۵-بابونه

بابونه یکی از محبوب ترین دمنوش های گیاهی در سراسر جهان است. از این دمنوش برای درمان بی خوابی، سرفه، کاهش علائم برونشیت، کاهش اضطراب و بهبود سلامت دستگاه گوارش استفاده می شود. بهترین زمان مصرف این دمنوش ۶۰-۳۰ دقیقه قبل از خواب است.

۶-چای ترش

این چای از دم کردن گل های خشک گیاه هیبیسکوس تهیه می شود. این گیاه به دلیل محتوای بالای ویتامین C برای کاهش فشار خون بالا، کلسترول و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. پژوهش های علمی نشان می دهد که این چای سرشار از آنتی اکسیدان است و با از بین بردن رادیکال های آزاد، آسیب سلولی را کاهش می دهد.

۷-چای سبز

چای سبز برای سلامت بدن بسیار مفید است. چای سبز خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد و مانع از ایجاد اثرات سرطان زایی غذاهای فرآوری شده و مواد سرطان زا می شود. این چای حاوی آنتی اکسیدان های قوی به نام پلی فنول است. پلی فنول ها با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کنند و شانس ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *